برخورداری بیش از ۵۵۰۰ مددجوی استان خراسان رضوی از خدمات اشتغال و حرفه آموزی 

12:54 - 07 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۷۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برخورداری بیش از ۵۵۰۰ مددجوی استان خراسان رضوی از خدمات اشتغال و حرفه آموزی 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی از برخورداری بیش از ۵۵۰۰ مددجو از خدمات اشتغال و حرفه آموزی خبر داد.

خبرگزاری میزان -  معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های حمایتی و پیشگیرانه دستگاه قضایی در مورد زندانیان افزود: یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی به ویژه طی سالیان اخیر، حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری بوده است.

سید امیر مرتضوی از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی از برخورداری بیش از ۵۵۰۰ مددجو از خدمات اشتغال و حرفه آموزی خبر داد و گفت:انجام اقدامات حمایتی درمورد خانواده زندانیان و فعالیت‌های پیشگیرانه در مورد خود مددجویان، با هدف کاهش نرخ بازگشت به زندان و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم، به صورت جمعی در حال انجام است و در این زمینه حرفه آموزی و توانمند سازی مددجویان، برای بازگشت به آغوش خانواده و جامعه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و خیرین در بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان از طریق هماهنگی و برگزاری جلسات با اداره کل زندان‌های استان و ستاد دیه در مورد استفاده از ظرفیت خیرین، منجر به نتایج خوبی شده که هم مدد جویان و خانواده آن‌ها و هم جامعه از آن نفع می‌برد.

مرتضوی افزود: در کنار اقدامات پیش گفته، نظارت و پیگیری در مورد تعامل و همکاری با اداره کل زندان‌ها نیز در دستور کار بوده و نهایتا با برگزاری جشن گلریزان با حضور مسئولین استانی و مشارکت اصناف و خیرین، مددجویان تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: همچنین باعنایت به انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در مجموعه زندان استان، تعداد زیادی از مددجویان از اینگونه خدمات برخوردار، و ۲۲۷ نفرنیز از برنامه مددکاری و معاضدت قضایی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *